English

Quint Technology was de nieuwe naam van Paphos Group nadat Quint Group dit bedrijf in 2019 had overgenomen. Naast ServiceNow waren zij ook gespecialiseerd in Atlassian en Celonis.

Zij waren gevestigd in Amstelveen en de ongeveer 50 consultants waren actief bij diverse klanten.

In 2023 is Quint Technology onderdeel geworden van Eraneos.

Dare to challenge

Enkele klanten waarvoor ik projecten heb uitgevoerd.

Logo Axians
Logo De Volksbank
Logo Telindus
Logo Engie Services
Logo GrandVision
Logo Plus
Logo Sanoma

Enkele projecten die ik heb uitgevoerd.

Implementatie bij Axians

Nadat zij de keuze voor ServiceNow hadden gemaakt, ben ik gestart met de implementatie. Als eerste voor 4 business units, later zouden andere volgen. Het ging hierbij om de implementatie van ITSM, CMDB, CSM, Service Portal en Service Catalog.

Middels workshops zijn de exacte requirements achterhaald. Hierbij heb ik de technische ondersteuning gedaan, zodat de requirements direct getoetst konden worden op haalbaarheid. Samen met de product owner en stakeholders zijn de diverse stories opgesteld.

Daarna heb ik ServiceNow geconfigureerd en direct meertalig ingericht (Engels, Nederland en Frans). De diverse CSM modules heb ik geïnstalleerd en geconfigureerd, zodat we konden starten met het implementeren van de opgestelde user stories.

Tijdens de implementatie heb ik vooral de technische stories opgepakt en waar nodig mijn teamleden ondersteund en geholpen als er onduidelijkheden waren.

Tevens heb ik de CMDB en AMDB ingericht en een koppeling gemaakt met Active Directory. Ook Single Sign-on heb ik geïmplementeerd.

Upgrade bij Sanoma

Bij Sanoma heb ik de upgrade naar de Madrid release van ServiceNow uitgevoerd. Hierbij heb ik diverse tests uitgevoerd, waar nodig issues verholpen en het testen door de klant gecoördineerd en begeleid.

Rittenadministratie bij Engie Services

Vanwege de uitfasering van een rittenadministratie tool is er een project gestart om dit in ServiceNow te gaan onderbrengen.

Hiertoe heb ik onderzoek gedaan naar de functionaliteit van de bestaande tool en welke aanpassingen in ServiceNow gedaan moeten worden.

De aanpassingen heb ik grotendeels op de Service Portal gedaan met custom widgets om de juiste data inzichtelijk te maken. Daarnaast is er een koppeling tussen ServiceNow en SAP middels SOAP gemaakt welke bi-directioneel werkt.

Upgrade en aansluiten GGI Veilig bij Telindus

Bij Telindus heb ik de upgrade naar de New York release van ServiceNow uitgevoerd. Hierbij heb ik diverse tests uitgevoerd, waar nodig issues verholpen en het testen door de klant gecoördineerd en begeleid.

Daarnaast moest ook GGI Veilig aangesloten worden bij Telindus. Hiervoor heb ik onderzoek gedaan op basis van de opgestelde requirements. Ik heb gekeken naar de mogelijkheden in ServiceNow en welke aanpassingen gedaan moesten worden om tegemoet te komen aan de requirements.

Na goedkeuring heb ik de aanpassingen doorgevoerd in ServiceNow.

Onderzoek integraties bij GrandVision

Vanwege de implementatie van een nieuw HR systeem bij Grand Vision heb ik onderzoek gedaan naar de mogelijkheden om vanuit dit nieuwe systeem requests en de bijbehorende requested items aan te maken in ServiceNow op basis van reeds bestaande catalog items.

Hiertoe heb ik gedocumenteerd welke endpoints er beschikbaar zijn in ServiceNow, in welk format deze de data verwachten en welke properties verzonden moeten worden bij de aanroep van de endpoints.

PDF brief en Service Portal bij Plus

Een herimplementatie van ServiceNow bij Plus moest ervoor zorgen dat er zoveel mogelijk teruggegaan zou worden naar out of the box.

Gezien ik eerder de kostenbrief in PDF heb gemaakt ben ik betrokken geweest bij dit project om de scripts daarvoor over te zetten naar de nieuwe instance en waar nodig aan te passen aan het nieuwe datamodel.

Daarnaast heb ik diverse aanpassingen gedaan aan de Service Portal om deze gebruikersvriendelijker te maken en aan te laten sluiten bij de werkwijze bij Plus. Hiervoor heb ik ook enkele custom widgets gemaakt.

GRC bij De Volksbank

Bij De Volksbank ben ik in het development team voor GRC aan de slag gegaan met stories opgesteld door de diverse stakeholders om de functionaliteit van deze module verder uit te breiden naar de wensen van de business.

Daarnaast heb ik een migratie uitgevoerd van een eerder custom gebouwde app voor Incident Loss naar Risk Management.

Quint Transformation Platform

Als developer ben ik betrokken geweest bij het Quint Transformation Platform. Dit platform geeft bedrijven de mogelijkheid om in teamverband de transformatie naar Agile en DevOps te maken.

Hiervoor heb ik de database ingericht, layout en design gemaakt en de benodigde scripts gemaakt om het platform te laten functioneren. Dit is gedaan als app in ServiceNow gebruik makend van de Service Portal functionaliteit.